V úterý 6. června od 8 hodin se sešli žáci 4. ročníku na projektu Minimální prevence na téma: Nelátkové závislosti a žáci 3 ročníku na téma Zvládání agrese a řešení konfliktů s lektorkami PREV Centra Praha s Ladou Kolompárovou, DiS. a Mgr. Petrou Kačabovou
Dvouhodinový interaktivní program se zabýval rozdíly mezi návykem a závislostí, vysvětlením pojmu nelátková závislost, oblastmi zahrnující nelátkovou závislost závislostí na počítači, internetu, sociálních sítích, online hrách, riziky a výhodami spojenými s užíváním sociálních sítí
a výhodami nových technologií. Třída od začátku velmi hezky dodržovala stanovená pravidla. Žáci se aktivně zapojili do všech aktivit, po kterých byli schopni s lektorkami danou techniku velmi podnětně diskutovat a dojít tak ke kýženému závěru. V programu byly použity zejména aktivity na bázi celotřídní spolupráce, která se žákům dařila bez problémů.Některé techniky vyžadovaly spolupráci se spolužáky, jiné byly více individuálně laděné. Třída byla v tématu užívání sociálních sítí, netolismu i dalších nelátkových závislostí poměrně dobře orientována.
Z přítomných žáků téměř nikdo nevlastnil sociální síť, i přes to byla třída schopna vymyslet rizika spojená s jejich užíváním. Hrstka přítomných žáků sdělila, že občas hrají online hry a i v tomto případě měli žáci poměrně dobrý přehled v rizicích, spojených s těmito typy her. Lektorky se žáky také probraly možnosti pomoci v případě kontaktování cizí osobou, také se jednalo spíše o opakování, neboť žáci postupy znali. Od 10 hodin se rovněž v projektu Minimální prevence s oběma lektorkami PREV Centra sešli žáci 3. ročníku tentokrát na téma: Zvládání agrese a řešení konfliktů. V tomto tématu žáci řešili, co je naštvání a vztek, co je agrese, konflikty a nedorozumění, jak se zklidnit, když jsme naštvaní, řešení nedorozumění či nepříjemné situace jinak než konfliktem, agresí, co je kompromis. Do aktivit se žáci zapojovali ochotně. V programu byly zvolené techniky skupinové a celotřídní, žáci v obou pracovali dobře. Komunikace na programu probíhala bez obtíží. Třídní učitelky obou tříd a asistentky pedagoga byly přítomné po celou dobu programu, který aktivně pozorovaly. Občas přispěly do diskuse, či nabízely drobnou výpomoc.